środa, 30 listopada 2022

1.12.22

 

1.12.12


Iz 26, 1-6

Prorok Izajasz objawia miasto pokoju: „Otwórzcie bramy! Niech wejdzie naród sprawiedliwy, dochowujący wierności; jego charakter stateczny Ty kształtujesz w pokoju, w pokoju, bo Tobie zaufał. Złóżcie nadzieję w Panu na zawsze, bo Pan jest wiekuistą Skałą!”. Podstawą tego pokoju jest zaufanie Bogu – On jest Skałą, na której można spokojnie budować.


Mt 7, 21. 24-27

Jezus jest bardzo wymagający, szczególnie wobec swoich uczniów: „Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. Wielu powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia, i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia? Wtedy oświadczę im: Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości!”. Przyznaje się tylko do tych, którzy wypełniają wolę Boga Ojca. Tym, którzy lekceważą Boga i Jego wolę, powie: „Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości!”. Jezus zna tylko tych, którzy są Mu posłuszni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz