poniedziałek, 14 listopada 2022

15.11.22

 

15.11.22


Ap 3, 1-6. 14-22

„To mówi Amen, Świadek wierny i prawdomówny, Początek stworzenia Bożego: Znam twoje czyny, że ani zimny, ani gorący nie jesteś. Obyś był zimny albo gorący! A tak, skoro jesteś letni i ani gorący, ani zimny, chcę cię wyrzucić z mych ust”. Jezus jest Bogiem Amen, Bogiem wiernym (por. Iz 65,16 w tekście hebrajskim). Gorącym był Piotr kochający Jezusa, zimnym celnik, a letnim faryzeusz, z przypowieści (por. Łk 18,9-14). Letni, pozornie był z Bogiem, ale pycha oddzielała go od prawdziwego Boga.

„Ja wszystkich, których kocham, karcę i ćwiczę. Bądź więc gorliwy i nawróć się! Oto stoję u drzwi i kołaczę: jeśli kto posłyszy mój głos i drzwi otworzy, wejdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze Mną”. Jezus jest dobrym wychowawcą i dlatego nie rozpieszcza nas, ale wychowuje w sposób często bolesny.

„Zwycięzcy dam zasiąść ze Mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem z mym Ojcem na Jego tronie. Kto ma uszy, niechaj posłyszy, co mówi Duch do Kościołów”. Zwycięzca – to ten, kto zachowuje wierność Jezusowi, bo wiara zwycięża świat i jego ducha (por. 1 J 5,4). Jezus zachęca do słuchania Ducha Świętego, który prowadzi Kościół.


Łk 19, 1-10

Do celnika Zacheusza i do ludzi zebranych w jego domu Jezus mówi: „Dziś zbawienie stało się udziałem tego domu, gdyż i on jest synem Abrahama. Albowiem Syn Człowieczy przyszedł szukać i zbawić to, co zginęło”. Zacheusz odnajduje Jezusa i przyjmuje Jego nauczanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz