poniedziałek, 7 listopada 2022

8.11.22

 

        8.11.22. Doroczne wspomnienie wszystkich zmarłych braci i sióstr Zakonu Kaznodziejskiego


Ap 21, 1-5a. 6b-7

„I rzekł mi: Stało się. Jam Alfa i Omega, Początek i Koniec. Ja pragnącemu dam darmo pić ze źródła wody życia. Zwycięzca to odziedziczy i będę Bogiem dla niego, a on dla mnie będzie synem”. To Bóg siedzący na tronie ogłasza, że jest Stworzycielem i celem naszego życia. To On daje nam Ducha Świętego, który jest żywą wodą, nas ożywiającą. 1 J 5,4-5 oznajmia: „Wszystko bowiem, co z Boga zrodzone, zwycięża świat; tym właśnie zwycięstwem, które zwyciężyło świat, jest nasza wiara. A kto zwycięża świat, jeśli nie ten, kto wierzy, że Jezus jest Synem Bożym?”. Prawdziwa wiara zwycięża świat, pokonuje ducha tego świata. Wierzący będzie synem Boga.


J 17, 1a. 15-21. 24-26

Jezus prosi swojego Ojca: „Uświęć ich w prawdzie. Słowo Twoje jest prawdą. Jak Ty Mnie posłałeś na świat, tak i Ja ich na świat posłałem. A za nich Ja poświęcam w ofierze samego siebie, aby i oni byli uświęceni w prawdzie”. Istotą świętości jest prawdziwa miłość. Miłować tak, jak Jezus nas umiłował. On jest Słowem Prawdy. On nas prowadzi do prawdy o Bogu, o świecie, o nas samych. On sam poznaje prawdę o swoich uczniach, o swoich wrogach. On uczy się miłować przyjaciół i nieprzyjaciół. On jest Święty, bo żyje w prawdzie i w miłości. Do tej prawdziwej świętości prowadzi nas w Zakonie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz