piątek, 11 listopada 2022

12.11.22

 

12.11.22


3 J 5-8

Ucieszyłem się bardzo z przybycia braci, którzy zaświadczyli o prawdzie twego [życia], bo ty istotnie postępujesz zgodnie z prawdą. Nie znam większej radości nad tę, kiedy słyszę, że dzieci moje postępują zgodnie z prawdą”. Święty Jan raduje się prawdą – żywą, stosowaną w życiu, bo to jest fundamentem prawdziwego chrześcijaństwa. Sam Jezus twierdzi o sobie: „Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie” (J 14,6).


Łk 18,1-8

Słuchajcie, co ten niesprawiedliwy sędzia mówi. A Bóg, czyż nie weźmie w obronę swoich wybranych, którzy dniem i nocą wołają do Niego, i czy będzie zwlekał w ich sprawie? Powiadam wam, że prędko weźmie ich w obronę. Czy jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?” Jezus zachęca do wytrwałej modlitwy, zapewnia o pomocy Bożej, ale sam stawia bardzo dramatyczne pytanie: „Czy jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?” Tak łatwo stracić wiarę, tak łatwo poddać się duchowi tego świata – szczególnie wobec dyktatury relatywizmu, wobec praktycznego materializmu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz